آموزش بورس ایران

وضعیت دلار در سال ۱۴۰۲

وضعیت دلار در سال ۱۴۰۲

پس ارتباط با این کشورها و عضویت در این پیمان‌ها در صادرات و تجارت تاثیری نداشته است؟

شما فکر می‌کنید تاثیری داشته؟

اگر اعداد و ارقام را بررسی کنیم باید گفت نه چنین نبوده و تاثیری نداشته.

نداشتیم. چون ما مشکل خودتحریمی داریم. ما صادرکننده را تنبیه می‌کنیم. وقتی شما شعار پیمان‌سپاری ۹۰ درصدی ارزی را می‌دهید صادرکننده را ناامید می‌کنید. کوچکترین فشاری بر این گروه سبب می‌شود این گروه قید صادرات را بزند.
برخی از سیاست‌گذاران اقتصادی کشور با یک ساده‌انگاری افراطی به قضایا می‌نگرند. همین ساده‌انگاری‌ها عامل بسیاری از معضلات اقتصاد ایران است. مثلا وقتی قیمت کالاهای مصرفی گران می‌شود تصور می‌کنند با بگیر و ببند و داغ و درفش و قیمت‌گذاری و تعزیرات می‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند. و یا زمانی که با کمبود ارز در بازار داخلی به دلیل محدودیت‌های تحریمی خارجی و خودتحریمی داخلی و فرار گسترده سرمایه مواجه می‌ شوند‌، تخیل می‌کنند با اجبار صادرکنندگان و تنبه ایشان و پیمان‌سپاری نود درصدی و صددرصدی می‌شود ارز را باز گرداند. در حالی که همین سیاست‌ها کمربند خودتحریمی داخلی را تنگ‌تر کرده و تجربه ثابت کرده مکمل تحریم خارجی در تضعیف اقتصاد مستضعف ایران مظلوم است.

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا